تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

صنعت نفت و گاز و پتروشیمی شامل طیف گسترده‌ای از فرآیندهای پیچیده است که به تجهیزات صنعتی متعددی برای استخراج، فرآوری، حمل و نقل و ذخیره‌سازی هیدروکربن‌ها نیاز دارد. تجهیزات نفت و گاز در مقیاس‌های مختلف، از تاسیسات عظیم پالایشگاهی گرفته تا چاه‌های نفتی کوچک، به کار گرفته می‌شوند.

انواع مختلفی از تجهیزات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بدون آن‌ها تولید و توزیع امکان‌پذیر نخواهد بود. از تجهیزات استخراج و فرآوری تا ذخیره‌سازی و ایمنی و بسیاری تجهیزات دیگر نقش بسیار مهمی در این صنعت دارند.

بهترین برندهای شیرآلات صنعتی

انواع تجهیزات نفت و گاز

تجهیزات صنعتی رایج که در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل:

شیرهای توپی (ball valv)

شیرهای توپی نوعی شیر یک چهارم چرخشی با دیسک کروی برای کنترل جریان نفت و گاز هستند. آن‌ها معمولاً برای قطع و وصل و کنترل جریان استفاده می‌شوند. این شیر در متریال چدن، برنج، استنلس استیل، فولادی و دیگر متریال تولید می‌شود که هرکدام بر حسب نوع سیال و صنعت انتخاب می‌شوند.

شیرهای کشویی یا دروازه ای (gate valve)

این نوع شیرها دریچه‌هایی با حرکت خطی هستند که از یک دیسک برای کنترل جریان سیال استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً برای موقعیت‌های کاملاً باز یا کاملاً بسته استفاده می‌شوند و در مواردی که نیاز به کنترل جریان می‌باشد، استفاده از این نوع شیر توصیه نمی‌گردد. شیرهای کشویی در انواع زبانه فلزی و لاستیکی و متریال چدن، فولاد، برنج و دیگر متریال موجود هستند.

خرید اینترنتی شیر کشویی فلنجدار

همیشه یافتن محصولات باکیفیت با قیمت رقابتی و مناسب یک چالش بوده است. در شرکت ریتاپی با انتخاب محصولات گسترده و متنوع،  تجربه یک خرید آنلاین برای کاربران اختصاص یافته است.

شیر یکطرفه یا برگشتی (check valve)

شیرهای یکطرفه که به عنوان شیرهای برگشتی نیز شناخته می‌شوند، اجازه جریان سیال فقط در یک جهت را می‌دهد و از جریان برگشتی جلوگیری می‌کند.

شیرهای پروانه ای برای کنترل جریان

دارای یک دیسک دایره‌ای شکل با میله‌ای از وسط آن هستند که می‌توان آن را برای کنترل جریان چرخاند. شیرهای پروانه ای در انواع فلنجدار و بین فلنجی و در متریال مختلف موجود هستند. این نوع شیر قابلیت تولید در سایز بزرگ را دارد که به وسیله انواع عملگر برقی و پنوماتیک قابل کنترل است. از این نوع تجهیزات صنعت نفت و گاز، معمولاً برای خطوط لوله بزرگ استفاده می‌شوند.

لوله ها در انتقال فرآورده ها

از رایج‌ترین تجهیزات نفت و گاز برای انتقال فرآورده‌ها در مسافت‌های طولانی هستند. انواع لوله از جنس فولاد، استنلس استیل، چدن یا پلی اتیلن تولید و عمده حجم مواد انتقال داده شده، از طریق لوله ها و با هزینه نسبتا کم انجام می‌شود. همچنین انواع مختلفی از لوله ها برای حمل نفت و گاز استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به لوله های فولادی، لوله های بدون درز و لوله های جوشی اشاره نمود.

فلنج ها اتصالاتی ایمن

برای اتصال لوله ها، شیرها و سایر تجهیزات استفاده می‌شوند و اتصالی ضد نشتی و ایمن ایجاد می‌کنند. فلنج‌ها بر اساس کاربرد و شکل ظاهری به انواع مختلفی مانند فلنج رزوه ای، فلنج تخت، فلنج گلودار، فلنج جوشی یا ساکت ولد، فلنج کور و دیگر انواع دسته‌بندی و بر اساس استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند.

صدور پیش‌فاکتور آنلاین

شما می توانید به صورت آنلاین پیش فاکتور محصولات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی دریافت کنید.

اتصالات صنعتی نفت و گاز

اتصالات نقش بسیار مهمی در صنعت تاسیسات و پایپینگ دارند. بدون انواع اتصالات، انتقال مواد به وسیله تجهیزات مختلف و در جهت‌های مورد نیاز امکان‌پذیر نمی‌باشد. از انواع اتصالات می‌توان زانویی، سه راهی، تبدیل و کوپلینگ را نام برد که در انواع مختلف بر حسب متریال تجهیزات و نوع سیال انتخاب می‌شوند.

لرزه گیرها برای کاهش خسارات

در سیستم پایپینگ، لرزه گیرها برای کاهش لرزش‌های احتمالی محیطی و سیستمی (ناشی از پمپ‌ها، انقباض و انبساط سیستم و تغییرات دمایی و فشار و…) نصب می‌گردند. در اصل لرزه گیرها برای کاهش خسارت‌های وارده به سیستم پایپینگ استفاده می‌شوند. لرزه گیرها در انواع لرزه گیر لاستیکی و لرزه گیر آکاردئونی موجود هستند.

انواع تانکر و مخازن

تانکرها ظرف‌های بزرگی هستند که برای نگهداری و حمل و نقل فرآورده‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی در ابعاد کوچک و یا عظیم استفاده می‌شوند. تانکرها و برحسب نوع سیال از متریال مختلفی مانند فلز، پلاستیک و یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند. این ظروف برای نگهداری مایعات یا گازها در فشار بالا طراحی شده‌اند. آن‌ها برای ذخیره‌سازی و پردازش در صنعت نفت و گاز بسیار مهم هستند.

مبدل های حرارتی در تاسیسات

این نوع تجهیزات نفت و گاز، برای انتقال حرارت بین دو یا چند سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرآیندهای سرمایش و گرمایش را در پالایش و فرآوری تسهیل می‌کنند. مبدل حرارتی در صنعت تاسیسات و نفت و گاز نقش بسیار مهمی دارند و بر اساس فشار کاری به دسته‌های فشار پایین، متوسط و بالا تقسیم می‌شوند.

انواع پمپ انتقال سیالات

برای انتقال مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر، افزایش فشار و جریان سیالات استفاده می‌شوند. در تجهیزات صنعت نفت و گاز، از پمپ‌ها برای انتقال نفت خام از چاه‌ها به مخازن ذخیره‌سازی، انتقال فرآورده‌های پالایش شده از طریق خطوط لوله و تزریق سیالات به مخازن نفت برای افزایش تولید استفاده می‌شود.

ابزار دقیق اندازه گیری

نوعی از تجهیزات نفت و گاز هستند که برای اندازه‌گیری پارامترهای مختلفی مانند حجم، دما، فشار و سایر خواص سیالات استفاده می‌شوند. در صنعت نفت و گاز، از ابزارهای مختلف اندازه‌گیری مانند فلومترها، ترموکوپل‌ها، فشارسنج‌ها و گیج‌های سطح استفاده می‌شود که باعث افزایش سطح ایمنی کارایی فرآیندها می‌شوند.

علاوه بر موارد فوق، تجهیزات انتقال مواد دیگری نیز در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارند که هر کدام در مراحل مختلف فرآیند تولید یا حمل و نقل نفت و گاز کاربرد دارند. انتخاب نوع و اندازه مناسب این تجهیزات به عوامل مختلفی مانند نوع سیال، مسافت انتقال، ظرفیت مورد نیاز و مقررات ایمنی بستگی دارد. با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات جدید و کارآمدتری نیز در حال توسعه هستند.

ریتاپی، تامین کننده تجهیزات نفت و گاز

شرکت ریتاپی در زمینه تولید و واردات انواع شیرآلات صنعتی، اتصالات صنعتی، لوله ها، لرزه گیرها و… فعالیت می‌کند. این شرکت با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت از برندهای معتبر، به دنبال تامین نیازهای مشتریان خود در صنایع مختلف، از جمله تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب و معدن است.

مجموعه ریتاپی با ارائه خدمات مشاوره فنی و پشتیبانی تخصصی به مشتریان خود کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود داشته باشند. این شرکت همچنین با ارائه راه‌حل‌های جامع و مقرون به صرفه، به دنبال کمک به مشتریان خود برای افزایش کارایی و سودآوری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت ریتاپی و محصولات و خدمات، با این شماره ۷۲۰۲۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

تجهیزاتی که می‌توانید از طریق فروشگاه ریتاپی به صورت آنلاین سفارش دهید.